ATC VLIEGEN
|
IAS |
|
RWY |
|
RWY |
|
SML |
<200 |
SLHI |
35 |
SLLP |
10 |
|
MED |
>200 |
SLHI |
35 |
SLLP |
10 |
|
ATC Version |
20230201 |
ATC Airport |
SLHI Radar – SLLP Radar |
Weather |
Fair Weather |
Controller |
F. Stoelwinder |
Freq ATIS |
132.000 – ATIS |
Freq Tower |
132.300 – CHIMORE Radar |
Freq Tower |
132.600 – ALTO Radar |
|
|
|
|
Local Time |
12:00 AM at 19:30 NL |
x
Airport Chart & Information
DACNEW_TRIP_INFO_20240201.pdf
x
Toelichting
Vandaag gaan we een vlucht maken in de bergen van Bolivia. Bij vertrek van CHIMORE zijn er geen SID te bekennen, maar wel een noise abatement procedure die aangeeft dat we met beperkt vermogen moeten vertrekken.
Daarna is het hopelijk genieten van het uitzicht op een hoogte van minimaal 20.000 ft. We volgen de UZ 29 naar TERAX van waar de ATC ons op pikt voor een landing op La Paz.
Hoewel de afstand van ongeveer 180 nm te overzien is, zit venijn in de staart.
De aankomst op La Paz staat bekend als een van de lastigste landingen omdat het op grote hoogte ligt. De wind boven het dal en vlak voor de baan kunnen verraderlijk zijn. Ook het motorvermogen wordt gehinderd door de grote hoogte.